Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Studio Reklamy Ata inwestuje w ploter Agfa Anapurna Mw

Studio Reklamy Ata inwestuje w ploter Agfa Anapurna Mw

Przy ploterze Anapurna Mw od lewej: Rafał Baron (Studio Reklamy Ata) i Przemysław Arabski (Agfa Graphics)

Studio Reklamy Ata z Ostrowa Wielkopolskiego to kolejny w naszym kraju użytkownik wielkoformatowego rozwiązania drukującego z oferty Agfa Graphics, bazującego na technice inkjet UV. We wrześniu rozpoczął tam pracę ploter Anapurna Mw, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych i giętkich o szerokości do 1580 mm. Tym samym portfolio usług i produktów firmy poszerzyło się o możliwość wykonywania zleceń na wielu nietypowych podłożach, m.in. kamieniu, płytach meblowych czy szkle. Aplikacje na ostatnim z wymienionych podłoży są możliwe dzięki dodatkowej bieli, która może być stosowana jako kolor podkładowy lub kryjący.

Studio Reklamy Ata powstało w 2002 roku i od początku zajmuje się szeroko rozumianą działalnością reklamową. Druk, do niedawna wyłącznie solwentowy, jest tu obecny od wielu lat, stanowiąc część procesu niezbędnego do realizacji zleceń. Te zaś firma wykonuje kompleksowo – od projektu, poprzez wykonanie reklamy, na dostawie i montażu skończywszy. Wśród jej klientów są zarówno odbiorcy indywidualni, jak i instytucje użytku publicznego, prywatni przedsiębiorcy (m.in. szklarze) oraz sieci handlowe działające w różnych branżach.
Rafał Baron, właściciel Studia Reklamy Ata, przyznaje, że o wielkoformatowym systemie drukującym w technice inkjet UV myślał już od dłuższego czasu: „Planowaliśmy tę inwestycję od dawna i od początku naszym celem był ploter marki Agfa Graphics. Z jednej strony chcieliśmy bowiem skrócić proces realizacji prac wykonywanych dotychczas dwuetapowo – zadruk folii i jej wyklejanie, z drugiej zaś – rozszerzyć zakres usług o zlecenia dotychczas dla nas niedostępne. W jednym i drugim przypadku mieliśmy coraz liczniejsze zapytania od klientów – teraz możemy wyjść im naprzeciw”.
Dostarczony do Studia Reklamy Ata ploter Anapurna Mw to sprawdzone, znane także z wielu wcześniejszych instalacji w naszym kraju, urządzenie zadrukowujące podłoża sztywne i giętkie o maksymalnej szerokości 1580 mm. Drukuje w trybie 6-kolorowym (CMYK+Lm+Lc), a jego wartością dodaną jest wspomniany kolor biały. „Na razie wykorzystujemy go w znikomym stopniu – przyznaje Rafał Baron – ale też dopiero zaczynamy testować jego możliwości w zakresie zadrukowywania szkła i innych podłoży transparentnych, gdzie biel jest niezbędna. Mamy natomiast za sobą pierwsze, udane zlecenia realizowane na innych trudnych materiałach, choćby drewnie czy kamieniu”.
Te ostatnie są dość nietypowe – na wygrawerowanych płytkach kamiennych zadrukowywane są elementy graficzne związane z regionem, miastem bądź miejscem. W efekcie powstają swego rodzaju pamiątki turystyczne, które Studio Reklamy Ata wykonuje na zlecenie jednego z klientów. „Co ciekawe, realizujemy je nie tylko na potrzeby docelowych odbiorców z Polski, ale też z innych krajów Europy”.
„Możliwość drukowania na takim podłożu jak kamień obrazuje w najlepszy sposób wszechstronność rozwiązań bazujących na technice inkjet UV – dodaje Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics w Polsce. – W przypadku Studia Reklamy Ata po raz kolejny sprawdziła się zasada, że przy tego rodzaju urządzeniach jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia klienta i dostawcy usługi”.
Rafał Baran bardzo sobie też ceni redukcję czasu, jaki potrzebny jest do realizacji wielu wykonywanych przez firmę, standardowych zleceń na podłożach sztywnych: „Dotychczas proces ten odbywał się dwuetapowo. Najpierw folia była zadrukowywana w ploterze solwentowym, a następnie wyklejana na docelowym podłożu. Obecnie praca jest realizowana w jednym przebiegu. Czas potrzebny na jej wykonanie skrócił się w sposób drastyczny. Wcześniej musieliśmy czekać nawet dobę, by móc wykleić folię na podłożu. Dzięki ploterowi Anapurna Mw zlecenie może zostać wykonane od ręki. Zdarza się, że klient przywożąc plik czeka na realizację pracy na miejscu”.
Efekty, jakie można uzyskać w urządzeniu Anapurna Mw, już doceniają stali klienci Studia Reklamy Ata. Zwracają oni uwagę na bardzo wysoką jakość reprodukcji oraz szybki czas realizacji prac. Firma zdążyła też pozyskać zupełnie nowych zleceniodawców, m.in. wspomnianego producenta płytek kamiennych z nadrukiem. Jak przyznaje Rafał Baron, informacje o nowym urządzeniu (jedynym ploterze UV w Ostrowie Wielkopolskim i okolicach) rozchodzą się głównie pocztą pantoflową, chociaż firma nie stroni od reklamy outdoorowej i samochodowej czy mediów społecznościowych. „Niemałą sensację wzbudził zamieszczony na naszym profilu facebookowym film z realizacji jednej z prac. Jakość jej wykonania była tak wysoka, że sprawiała wrażenie trójwymiarowości. Do dziś mamy zapytania, czy ploter Agfa Graphics może drukować w trybie 3D” – śmieje się Rafał Baron.
Przemysław Arabski dodaje: „Cieszymy się, że Studio Reklamy Ata dołączyło do grona zadowolonych użytkowników naszych rozwiązań z dziedziny inkjet UV. Jeszcze większą satysfakcją jest odkrywanie, że klienci – jak również ich zleceniodawcy – wykorzystują plotery Anapurna i Jeti do wielu nietuzinkowych aplikacji. Druk na kamieniu, wspomniany przez pana Rafała Barona, jest tego najlepszym przykładem. Dziękując za zaufanie do marki Agfa Graphics, życzymy Studiu Reklamy Ata dalszego, dynamicznego rozwoju i wielu zadowolonych klientów”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.

6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.

Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.