Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Spotkanie szkoleniowe Polskiej Izby Fleksografów

Spotkanie szkoleniowe Polskiej Izby Fleksografów

Krzysztof Skrobot – dyrektor Polskiej Izby Fleksografów

Polska Izba Fleksografów wraz z partnerami – firmami Mark Andy, Emipak (przedstawicielem BST w naszym kraju) i PC Print – zorganizowała szkolenie przeznaczone dla specjalistów z branży fleksograficznej, zaangażowanych w techniczne aspekty produkcji. Wydarzenie odbywało się w dniach 26 i 27 października br. w Warszawie w dwóch odsłonach. Pierwszego dnia miało ono charakter teoretyczny, drugiego – w warszawskim Centrum Technologicznym Mark Andy – stricte warsztatowy.

Wzięli w nim udział operatorzy maszyn i drukarze, technologowie, ale także menedżerowie produkcji, pracownicy przygotowalni i przedstawiciele działów handlowych. Mogli oni tu z jednej strony uzyskać czysto teoretyczne informacje, ale szczególnie ciekawą propozycją organizatorów były warsztaty, podczas których przygotowywano i drukowano wspólnie z uczestnikami prace na maszynach fleksograficznych i hybrydowych Mark Andy (uwzględniających różne technologie drukowania i uszlachetniania). Goście otrzymali więc przy tej okazji sporą dawkę wiedzy praktycznej, potrzebnej w ich codziennej pracy. Wartością dodaną wydarzenia – jak podkreślali jego uczestnicy – była również możliwość wymiany doświadczeń i aspekt integracyjny – m.in. podczas wspólnej kolacji wieńczącej pierwszy dzień spotkania.

Pierwszy dzień spotkania, o charakterze konferencyjnym, odbywał się w hotelu Arche w Warszawie. Krzysztof Skrobot – dyrektor Polskiej Izby Fleksografów przygotował z myślą o uczestnikach warsztatów bogate wystąpienie teoretyczne poświęcone fleksografii. Omówił tu różnego rodzaju zagadnienia związane z tą techniką drukowania – od jej podstaw, poprzez kluczowe zmienne procesu druku fleksograficznego, kwestie związane z podłożami drukowymi, farbami, tulejami, wałkami w zespołach drukujących, cylindrami rastrowymi i systemami raklowymi, a także fotopolimerowymi formami drukowymi, taśmami kompresyjnymi/montażowymi. Zwrócił też uwagę na bardzo ważny dla każdej drukarni proces akceptacji zlecenia przez klienta.

„Zależało nam, by nie tylko przybliżyć uczestnikom szkoleń te zagadnienia, ale także usystematyzować wiedzę dotyczącą produkcji poligraficznej. Miło nam, że nasza konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem właścicieli drukarń wąsko- i szerokowstęgowych, którzy delegowali na nie swoich pracowników, na co dzień zaangażowanych w procesy produkcyjne, w tym obsługę maszyn. Omawiając poszczególne zagadnienia chcieliśmy zainteresować naszych gości tematami, z którymi być może nie spotkali się jeszcze w swojej pracy, ale także zainspirować ich do zmian, jeśli ich poszukują. Pierwszy dzień konferencji w naszych założeniach miał być wstępem do części warsztatowej, podczas której w siedzibie jednego z partnerów konferencji – firmy Mark Andy – nasi goście mogli zapoznać się z zainstalowanymi w jej Centrum Technologicznym maszynami fleksograficznymi i hybrydowymi, a także samodzielnie ustawić ich parametry w kontekście drukowania etykiet w różnych technologiach, by następnie porównać je ze sobą” – mówi Krzysztof Skrobot.

Drugi dzień rozpoczęła prezentacja maszyny fleksograficznej Mark Andy Evolution Series E3; tu swoje rozwiązania demonstrowali też dwaj pozostali partnerzy – firmy Emipak i PC Print. Pierwsza z nich zaprezentowała system marki BST (której Emipak jest polskim przedstawicielem) do 100% kontroli druku, zaimplementowany w maszynie Evolution Series E3. Natomiast prezentacja PC Print (wyłącznego partnera w Polsce firmy L. Kurz) dotyczyła wzbogacania realizowanych w technice fleksograficznej wydruków metodą cold-stampingu. Jak podkreślali jej przedstawiciele, bardzo ważnym punktem był dobór odpowiednich parametrów transferu, gwarantujące najwyższą jakość uszlachetniania.

Prezentując maszynę Evolution Series E3, przedstawiciele firmy Mark Andy zwracali uwagę na prostotę jej obsługi, elastyczność i wydajność. Goście mogli zapoznać się nie tylko z samym urządzeniem i jego funkcjami, ale uzyskali również przy tej okazji nieco wiedzy teoretycznej, dotyczącej druku fleksograficznego. Mogli również sami regulować maszynę i przygotowywać ją do drukowania etykiet, które były realizowane również w pozostałych prezentowanych maszynach.

Kolejnymi były hybrydowe Digital Series HD i Digital Series iQ, łączące w sobie technologię cyfrową (inkjetową) z konwencjonalnymi modułami do uszlachetniania i wykańczania wydruków (np. tłoczenia folią, złocenia, sztancowania itd.). Tu zapoznano uczestników spotkania z drukiem inkjetowym, a także z funkcjami urządzeń. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Evolution Series, uczestnicy również mogli przygotować maszyny do produkcji etykiet.

Jako ostatnia została zaprezentowana cyfrowa maszyna tonerowa Digital Pro 3, w której – poza analogicznymi pracami testowymi – wydrukowano etykiety ze zdjęciami uczestników szkolenia, wykonanymi podczas spotkania.

Krzysztof Skrobot podkreśla, że poza poszerzeniem wiedzy wśród uczestników, Polskiej Izbie Fleksografów zależało na tym, aby stworzyć właściwą przestrzeń do wymiany doświadczeń. „Mamy nadzieję, obserwując zainteresowanie naszych gości podczas tego wydarzenia, że to pierwsze, pilotażowe – jak sami je nazywamy – spotkanie szkoleniowo-warsztatowe nie będzie ostatnim. Jak widać branża potrzebuje tego rodzaju wydarzeń” – podsumowuje.

  • Obecnie 5 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 5/5 (1 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Mijający rok przyniósł branży opakowań wiele zmian. Nowa rzeczywistość kształtowała lokalne gospodarcze relacje biznesowe, a kwestie łączności, cyfryzacji, automatyzacji i zrównoważonego rozwoju stały się podstawą produkcji. Jean-Pascal Bobst, prezes firmy BOBST, analizując minione miesiące, przedstawia wnioski na temat przyszłości tego sektora.

25 listopada br., podczas Gali Jubileuszowej Polskiej Izby Druku, poznaliśmy laureatów XXII edycji konkursu Złotego Gryfa. Jest to największy i najstarszy w Polsce konkurs obejmujący całe spektrum produkcji poligraficznej, gdzie oceniana jest wyłącznie jakość wykonania produktu. Jak już informowaliśmy, w tegorocznej edycji rywalizacji prestiżową statuetką nagrodzono wydanie nr 6/2021 „Świata DRUKU” (kategoria: Czasopismo wielobarwne). Jakie inne produkty rodzimej poligrafii zdobyły wyróżnienie?

Za nami kolejna wystawa skierowana do branży handlu detalicznego – w Warszawie w dn. 23–24 listopada br. odbyło się największe, jak podkreśla organizator, wydarzenie tego sektora w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Podczas wystawy, nad którą patronat medialny sprawował „Świat DRUKU”, przedstawiciele sieci i centrów handlowych, najemcy i właściciele sklepów mogli znaleźć rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności. W tym roku producenci technologii i wyposażenia szczególnie promowali nowości, oparte na automatyzacji i robotyzacji.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.