Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Grafiche Esposti jednym z pierwszych użytkowników płyt Kodak Sonora XP w wielkim formacie

Grafiche Esposti jednym z pierwszych użytkowników płyt Kodak Sonora XP w wielkim formacie

Włoska drukarnia Grafiche Esposti od dłuższego czasu poszukiwała rozwiązania w zakresie cyfrowej przygotowalni, które zapewniłoby jej wysoką jakość i wierność reprodukowanych obrazów, z drugiej zaś – było zbieżne z realizowaną tam polityką zrównoważonego rozwoju. W rezultacie zrealizowana została inwestycja w kompleksowy system firmy Kodak, składający się z naświetlarki Kodak Trendsetter VLF, obsługującej płyty Kodak Sonora XP o formacie sięgającym 2 m2 – pierwsze na rynku płyty bezprocesowe oferowane w formacie tak dużym. Ich kluczową zaletą jest wyeliminowanie procesu wywoływania oraz kosztów z tym związanych i obniżony negatywny wpływ na środowisko naturalne.

W 1979 roku Giovanni Esposti, związany już wówczas z branżą fotolitograficzną, założył własną firmę – Fotostudio Esposti, specjalizującą się w usługach reklamowych i fotograficznych dla lokalnych, krajowych i międzynarodowych klientów, głównie z branży zabawkarskiej. Dwa lata później, zachęcony odniesionym sukcesem i lojalnością zleceniodawców, uruchomił Studio E – firmę oferującą usługi fotograficzne i fotolitograficzne. W roku 2000 jej nazwa została zmieniona na Grafiche Esposti, a w działalność przedsiębiorstwa włączyli się dwaj synowie Giovanniego – Marco i Stefano.
Mówi Marco Esposti, pełniący obecnie funkcję dyrektora ds. technicznych i kreacji: „Bez eliminowania fotolitografii, która wciąż stanowi trzon i esencję grafiki jako takiej, nasza działalność ukierunkowała się na drukowanie. Lata doświadczeń w branży fotolitograficznej pomogły nam utrzymać kluczowe dla klientów parametry: wierność odwzorowywanych barw i jakość realizowanych zleceń. Nasza podróż w świat opakowań i druku offsetowego rozpoczęła się na dobre, gdy weszliśmy w produkcję stendów i displejów reklamowych. Realizując coraz więcej tego typu zleceń, zaczęliśmy doceniać i zwyczajnie polubiliśmy kreatywność i dywersyfikację klientów je zamawiających. Do tego stopnia, że sami zaczęliśmy projektować wyroby bazujące na tekturze. Najtrudniejszą częścią etapu projektowania displeju jest połączenie kreatywności, efektywności kosztowej i prostoty składania finalnego wyrobu w całość. Obecnie wszystkie zlecenia realizujemy wyłącznie dla odbiorców bezpośrednich”.
Są wśród nich firmy z różnych branż: spożywczej, zabawkarskiej, kosmetycznej, chemicznej, biurowej, odzieżowej itd. Wśród nich są znane międzynarodowe koncerny i marki. Co więcej, swego czasu kierownictwo Grafiche Esposti podjęło decyzję, by skoncentrować swoje działania właśnie na obsłudze najbardziej wymagających, światowych koncernów, które – poza generowaniem odpowiednich obrotów drukarni – stymulowałyby także jej techniczny i kreatywny wzrost.
„Nasza płaska struktura, doświadczenia w obszarze prepressu oraz ciągłe inwestycje w najnowsze technologie pozwoliły zagwarantować klientom szybką obsługę, jakość i elastyczność” – mówi Marco Esposti.
Drukarnia Grafiche Esposti posiada w pełni wyposażoną przygotowalnię cyfrową, bazującą na systemie workflow Kodak Prinergy. W ostatnim czasie została ona wzbogacona o wielkoformatową naświetlarkę CtP Kodak Trendsetter VLF, która – m.in. dzięki technologii Kodak SquareSpot – zapewniła firmie stabilną i wydajną produkcję form drukowych. Jednak największym wyzwaniem i prawdziwą innowacją w przypadku Grafiche Esposti była decyzja o wdrożeniu bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP o grubości 0,4 mm i formacie niemal 2 metrów kwadratowych.
Mówi Silvano Finelli – właściciel firmy F.lli Finelli, lokalnego dystrybutora płyt Kodak: „W produkcji stendów i displejów wierność odwzorowania barw musi być perfekcyjna. Rozwiązanie w postaci naświetlarki Kodak Trendsetter VLF i bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP jest w stanie ją zagwarantować. Nie występuje tu jakakolwiek obróbka chemiczna, gdyż płyta termiczna jest płytą bezprocesową. Raster na płycie jest czysty i pozostaje niezmieniony (odwzorowanie 1:1), w efekcie naświetlany obraz osiąga wyższą jakość niż w przypadku tradycyjnie wywoływanych płyt. Co więcej proces przejścia na płyty bezprocesowe nie spowodował żadnych negatywnych zmian w naszej działalności. Wręcz przeciwnie, szczegóły są bardziej wyraziste, a pasowanie – lepsze. Natychmiast po naświetleniu w urządzeniu Kodak Trendsetter VLF forma drukowa jest zakładana na maszynę. Przed rozpoczęciem docelowej produkcji potrzebnych jest zaledwie kilka obrotów maszyny by przygotować formę do natychmiastowego i efektywnego transferu farby. W efekcie uzyskuje się niezwykle precyzyjne i ostre punkty rastrowe”.
„Nasi klienci nie tylko są usatysfakcjonowani jakością finalnych prac, ale wielu z nich zdaje sobie sprawę z korzyści środowiskowych, więc doceniają oni w pełni fakt, że zamawiane przez nich displeje są drukowane z zastosowaniem proekologicznych płyt offsetowych. Dotyczy to zwłaszcza odbiorców z branży spożywczej. Dla nas oznacza to wartość dodaną i dodatkowy argument przy negocjacjach z nowymi klientami” – dodaje Marco Esposti.
Grafiche Esposti jest najlepszym przykładem na to, że właściwa mieszanka technicznego know-how, elastyczności w działaniu, kreatywności, pasji i ciągłego wdrażania innowacji przynosi rezultaty. Wszystkie te elementy pozwoliły firmie stać się liderem w zakresie projektowania graficznego stendów i dislpejów oraz zaoferować swoim klientom innowacyjne rozwiązania opakowaniowe, w pełni satysfakcjonujące ich oczekiwania i potrzeby.
W ostatnim czasie drukarnia świętowała zdobycie pierwszej nagrody dla wyprodukowanych tu krótkookresowych displejów tekturowych. Uzyskała ją w kategorii wystawców podczas 3. edycji międzynarodowego konkursu DIVA (Display Italia Viscom Award), organizowanego we współpracy z Display Italia i poświęconego najlepszym rozwiązaniom dla rynku POS. Z myślą o nim firma stworzyła niezwykły i funkcjonalny produkt, zaprojektowany przez Marco Esposti. Był nim dozownik kawy w kapsułkach wyposażony w specjalny mechanizm wewnętrzny na bazie tektury. Zdaniem przewodniczącego jury, profesora w Europejskim Instytucie Wzornictwa, był to przykład „geniuszu przy projektowaniu wcześniej niespotykanego produktu, wykonanego z proekologicznego, podlegającego recyklingowi podłoża, jakim jest tektura”.
Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu komercyjnego Kodak w regionie EAMER, mówi: „Ukierunkowane na sukces podejście Grafichi Esposti w kwestiach drukowania doprowadziło do inwestycji w nasze proekologiczne rozwiązania, które jednocześnie zapewniają niezwykle istotną w tego rodzaju produkcji wysoką jakość. Mamy nadzieję, że ta ostatnia inwestycja wpłynie na dalsze sukcesy drukarni przynosząc jej kolejne dowody uznania ze strony klientów i całego przemysłu”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.

6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.

Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.