Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / „Disconnect” w Kanadzie

„Disconnect” w Kanadzie

W piątej edycji projektu „Disconnect” Fotolia by Adobe zaprasza na wyprawę w głąb mieniących się jesiennymi kolorami lasów Quebecu. Tym razem francuski fotograf Arnaud Montagard i członkowie kolektywu Gang Corp udokumentowali wycinek z życia dwóch przyjaciół, którzy każdego roku znikają w głuszy, odcinając się od zurbanizowanego świata.

W kwietniu bank zdjęć Fotolia rozpoczął projekt „Disconnect” – zapis podróży opowiedziany obrazami. Czwórka znanych fotografów, w towarzystwie kolektywu Gang Corp – dyrektora artystycznego Antony’ego Legranda, dźwiękowca Axela Guenouna i reżysera Pavlé Savica, wędrowała kolejno po Filipinach, Namibii, Islandii i Mongolii. Z tych przygód wyłoniły się cztery części kolekcji – łącznie ponad 200 artystycznych zdjęć i filmów o wysokim ładunku emocjonalnym, dostępnych wyłącznie w banku zdjęć Fotolia. Stworzyli je: Sonia Szóstak, Brice Portolano, Théo Gosselin i Max Muench.

Najnowsza kolekcja „Disconnect”, złożona z 53 zdjęć i plików wideo, będzie dostępna już od 24 listopada. Tego dnia – tylko przez 24 godziny – 3 zdjęcia i 1 plik wideo będą dostępne za darmo na stronie banku zdjęć Fotolia; kolekcję będzie też można śledzić za pośrednictwem mediów społecznościowych (#Disconnect).

Arnaud Montagard, wraz z ekipą filmową, przez około tydzień towarzyszył dwóm przyjaźniącym się od lat myśliwym, którzy od lat wspólnie wybierają się na wielotygodniowe polowania. Pierre i Brad to doświadczeni myśliwi szanujący przyrodę – polują głównie przy użyciu łuku lub kuszy i jedzą wyłącznie to mięso, które sami zdobędą. Przestrzegają też restrykcyjnego kanadyjskiego prawa, które stoi na straży zachowania populacji dzikich zwierząt. Zabierając artystów „Disconnect” na łowy, nauczyli ich nie tylko jak w zrównoważony, racjonalny sposób korzystać z zasobów natury, lecz także co oznaczają takie słowa, jak „odłączenie”, „samotność” czy „cisza”. 
„Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że bezustannie coś robimy, dlatego trudno nam nic nie robić. Oczekiwanie, kontemplacja... to jest ok przez pięć minut, ale jeśli potem wciąż nic się nie dzieje, szybko się nudzi! W naszym życiu niemal bez przerwy doświadczamy „hałasu” jakiejś aktywności. Dzięki tej wyprawie odkryliśmy, czym jest prawdziwa cisza, ta w leśnej głuszy” – mówią artyści piątego epizodu „Disconnect”. „Będąc w tym lesie, tak daleko od miasta, milcząc przez wiele godzin w czasie polowania, byliśmy w stanie naprawdę odciąć się od wszystkiego. To właśnie wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że cisza lasu jest pełna dźwięków” – dodają.

Klimat wyprawy znakomicie oddaje film Pavlé Savica, dzięki któremu można wczuć się w atmosferę polowania łączącego w sobie wyciszenie i napięcie, oczekiwanie i działanie.

W czwartek 24 listopada Fotolia udostępni piątą część kolekcji „Disconnect”: 33 zdjęcia Arnaud Montagarda i 20 plików wideo Pavlé Savica opowiadających o wędrówce przez kanadyjskie lasy. Ponadto, przez 24 godziny – od godz. 10.00 – 3 wyjątkowe zdjęcia oraz 1 wideo będą dostępne do pobrania za darmo na stronie Fotolia! Po tym czasie pliki, tak jak pozostała część kolekcji, będą dostępne w regularnych cenach.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Mijający rok przyniósł branży opakowań wiele zmian. Nowa rzeczywistość kształtowała lokalne gospodarcze relacje biznesowe, a kwestie łączności, cyfryzacji, automatyzacji i zrównoważonego rozwoju stały się podstawą produkcji. Jean-Pascal Bobst, prezes firmy BOBST, analizując minione miesiące, przedstawia wnioski na temat przyszłości tego sektora.

25 listopada br., podczas Gali Jubileuszowej Polskiej Izby Druku, poznaliśmy laureatów XXII edycji konkursu Złotego Gryfa. Jest to największy i najstarszy w Polsce konkurs obejmujący całe spektrum produkcji poligraficznej, gdzie oceniana jest wyłącznie jakość wykonania produktu. Jak już informowaliśmy, w tegorocznej edycji rywalizacji prestiżową statuetką nagrodzono wydanie nr 6/2021 „Świata DRUKU” (kategoria: Czasopismo wielobarwne). Jakie inne produkty rodzimej poligrafii zdobyły wyróżnienie?

Za nami kolejna wystawa skierowana do branży handlu detalicznego – w Warszawie w dn. 23–24 listopada br. odbyło się największe, jak podkreśla organizator, wydarzenie tego sektora w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Podczas wystawy, nad którą patronat medialny sprawował „Świat DRUKU”, przedstawiciele sieci i centrów handlowych, najemcy i właściciele sklepów mogli znaleźć rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności. W tym roku producenci technologii i wyposażenia szczególnie promowali nowości, oparte na automatyzacji i robotyzacji.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.