Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Opakowania na słodycze robią wrażenie dzięki inwestycji

Opakowania na słodycze robią wrażenie dzięki inwestycji

Producent personalizowanych słodyczy reklamowych – firma Slodkie – jakiś czas temu zakupiła cyfrową maszynę Revoria Press PC1120. W ofercie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 600 rodzajów produktów, z których każdy musi być odpowiednio opakowany, z uwzględnieniem m.in. personalizacji, wysokiej jakości druku, zgodności kolorystycznej przy powtarzalnej produkcji. Inwestycję poprzedziły testy urządzenia, które wykazały, że rozwiązanie Fujifilm spełnia wszystkie oczekiwania firmy.

„Nasze produkty trafiają w formie prezentów do klientów z całego świata, dlatego muszą zachwycać pod każdym względem, zarówno zawartością, jak i opakowaniem. Wyróżnia nas to, że do każdej realizacji podchodzimy indywidualnie. Mamy własny park maszyn drukujących, studio 3D oraz studio graficzne. W przypadku każdego klienta wymagania są inne, więc musimy korzystać z narzędzi, które umożliwiają realizację różnorodnych zadań. Revoria Press PC1120 umożliwia nie tylko wysokiej jakości produkcję poligraficzną, ale także personalizację (to nie tylko logo czy specjalna grafika na opakowaniu, uwzględniająca również druk dwustronny) i opłacalność druku przy różnych nakładach (nawet bardzo niskich) oraz możliwość realizacji bardzo wymagających zleceń” – mówi Robert Zwierzchowski, kierownik drukarni w firmie Slodkie.

Michał Michalczyk, dyrektor produkcji w firmie Slodkie, dodaje: „W zakresie drukowania apli maszyna Revoria nie ma sobie równych. 10-bitowa głębia barw, która daje możliwość odwzorowania ponad miliarda barw, gwarantuje najwyższą jakość i jest przewagą maszyny Revoria nad innymi producentami, oferującymi urządzenia bazujące na głębi 8-bitowej, a to przekłada się na pięknie wyglądające wydruki. Oczekiwaliśmy również wysokiej jakości przy przejściach tonalnych, z czym maszyna radzi sobie znakomicie. Ponadto zapewnia możliwość drukowania z wysoką prędkością (do 120 str. A4/min) niezależnie od podłoża; nasze opakowania są bardzo różne i drukujemy je zarówno na podłożach grubych, jak i cienkich. Już podczas testów urządzenie Fujifilm okazało się w zasadzie bezkonkurencyjne. Również sama firma jako dostawca okazała się bardzo elastyczna, wdrożyła urządzenie w bardzo krótkim czasie, a my – przy wsparciu jej partnera handlowego i serwisowego: MKPress – szybko poznaliśmy maszynę i jej możliwości. Jak się okazało, jest to urządzenie o wysokim stopniu automatyzacji, a w zakresie obsługi bardzo intuicyjne”.

Fujifilm Revoria Press PC1120 umożliwia drukowanie dwustronne, w sześciu barwach w jednym przebiegu: CMYK plus dwie dodatkowe (spośród sześciu dostępnych barw specjalnych firma Slodkie zdecydowała się na biały i złoty). Szybkie pasowanie to – jak podkreśla producent – kolejna zaleta maszyny, bo gwarantuje oszczędności czasu, co przy tak zmiennej produkcji, jaka ma miejsce w Slodkie ma ogromne znaczenie. „Co więcej – dodaje Robert Zwierzchowski – maszyna automatycznie kontroluje też stabilność kolorystyczną w trakcie druku, co daje nam ogromne poczucie bezpieczeństwa. Nie wszystkie wydruki z naszej poprzedniej maszyny spełniały pod tym względem wysokie standardy, co wydłużało proces realizacji zleceń i zwiększało koszty w zakresie zużycia papieru. Obecnie z maszyną Revoria proces ten nie tylko odbywa się szybko, ale także bez jakichkolwiek zakłóceń. Okres przed kolejnymi świętami, jakie obsłużyliśmy z Revorią – Bożego Narodzenia i Nowego Roku – był dla nas kolejnym sprawdzianem możliwości tej maszyny i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co możemy na niej zrobić. Z kolei kampania na Halloween, kiedy drukowaliśmy projekty z czarną i pomarańczową barwą, a które zachwycały naszych klientów, była dla nas kolejnym dowodem na to, że wybór był słuszny”.

W założeniach tej inwestycji firma Slodkie postawiła na zwiększenie wydajności i podniesienie jakości. „Dzięki maszynie Revoria zyskaliśmy nawet więcej – mówi Michał Michalczyk. – Możemy bowiem obecnie tworzyć bardzo ciekawe i trudne projekty. Większość naszych prac – około 99% – to zlecenia niskonakładowe. Dzięki Revorii możemy realizować obecnie około 30-40 różnych typów prac dziennie, a zmiana zleceń następuje tu natychmiast i bez strat materiałowych. Co więcej – każdy wydruk na Revorii – pierwszy czy ostatni w ramach jednego zlecenia jest dokładnie taki sam pod kątem kolorystycznym i będzie taki sam w dowolnym momencie, kiedy klient złoży znowu u nas zamówienie. Jest to możliwe za sprawą wysokiej jakości, jaką oferuje samo urządzenie, a także certyfikowanych materiałów, jakie dostarcza nam Fujifilm”.

„Revoria jest opłacalna w kontekście drukowania zarówno mniejszych, jak również wysokich nakładów. Standardem w maszynie jest CMYK, ale można do niego w dowolnym momencie dodać wybrane dwie barwy specjalne – białą, złotą, srebrną, różową (gwarantujące najszerszy gamut kolorystyczny wśród maszyn pracujących w technologii elektrostatycznej na rynku) czy toner przezroczysty (dla podłoży gładkich bądź fakturowanych). W zależności od projektu, tonery specjalne można wykorzystać tu jako podkładowe lub wierzchnie – nanoszone po CMYK-u. Jako podkładowe barwy wykorzystywane są: złoty, srebrny, biały i różowy, jako wierzchnie - wszystkie wyżej wymienione plus toner przezroczysty, który zapewnia efekt lakieru (również wybiórczego). Wszystko to wpływa na atrakcyjność produktu końcowego i umożliwia realizację nawet bardzo skomplikowanych projektów. Istotnym elementem znacząco przyspieszającym pracę na tej maszynie jest opatentowany przez Fujifilm system utrwalania. Umożliwia on szybką regulację temperatury odpowiednią do danego podłoża, dzięki czemu drukowanie na podłożach o zmiennych gramaturach, czy w trybie simplex/duplex jest tu zdecydowanie wydajniejsze” – mówi Agnieszka Głowacka z Fujifilm.

„Inwestycja w maszynę Revoria ma zatem dla nas ogromne znaczenie – podkreśla Robert Zwierzchowski – bo opakowanie naszych produktów musi wzbudzać zachwyt i nie może prezentować niższego poziomu niż to, co oferujemy w środku; musi być również najwyższej jakości, niepowtarzalne, stworzone indywidualnie dla każdego klienta, bo ma reprezentować jego markę. Maszyna Revoria doskonale sobie z tym radzi. Przykłady kolejnych naszych realizacji pokazują nam jak wiele potrafi ta maszyna. Kalendarze adwentowe, w których w każdym okienku było nie tylko coś słodkiego, ale także jakiś nadruk (np. kod QR) musiały być wydrukowane dwustronnie. Revoria poradziła sobie z tym znakomicie”.

Płynna produkcja, brak reklamacji, 100% wydruków, które są wykonane właściwie, oszczędność papieru – to bilans pracy maszyny po kilku miesiącach jej działania w firmie Slodkie „Jesteśmy też pod wrażeniem RIPu Revoria Flow sterującego pracą maszyny – dodaje Michał Michalczyk. – Umożliwia on zarówno wysoki stopień automatyzacji jak i możliwość bardzo zaawansowanej ingerencji w ustawienia prac. Każdy może wybrać sobie sposób pracy na co dzień. Co więcej, to narzędzie intuicyjne, więc nie wymaga ogromnych umiejętności, a przynosi naprawdę ciekawe efekty”.

Zastosowanie tego urządzenia w codziennej produkcji w firmie Slodkie generuje tu nie tylko mniejsze straty materiałowe, ale również mniejsze zużycie energii elektrycznej, a tonery jakie dostarcza Fujifilm są – jak podkreśla producent – przyjazne dla środowiska. To istotne, gdyż ochrona środowiska dla firmy Slodkie jest również priorytetem.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.

6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.

Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.