Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Konkursy, promocje, okazje / Ogłoszono zwycięzców 4. Polish Graphic Design Awards 2020

Ogłoszono zwycięzców 4. Polish Graphic Design Awards 2020

Polish Graphic Design Awards to największy konkurs poświęcony komunikacji wizualnej i projektowaniu graficznemu w Polsce. 26 czerwca br. w Komunie Warszawa odbyło się ogłoszenie jego wyników i wręczenie nagród. W rywalizacji, której patronował „Świat DRUKU”, 14 zespołów jurorskich przyznało ponad 200 nominacji, 65 wyróżnień i 45 nagród głównych dla najlepszych projektów graficznych 2020 roku.

W tegorocznej edycji konkursu oceniano projekty zrealizowane, wdrożone lub upublicznione między 1 stycznia a 31 grudnia 2020 r., reprezentujące wszystkie istniejące dziedziny designu wizualnego (np. plakaty, kroje pism, ilustracje, wydawnictwa, magazyny i gazety, infografiki, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media, a także projektowanie eksperymentalne i studenckie). Łącznie jest to 16 kategorii i 38 podkategorii konkursowych.

Nagrody główne w poszczególnych kategoriach otrzymali następujący projektanci, projektantki i zespoły: 247 studio, Aneta Lewandowska, Antoni Kwiatkowski, balsamstudio, Bartosz Kosowski, Beata Śliwińska „Barrakuz”, studio Bękarty, Damian Nowak, Parastudio, Dawid Fik, Gabriela Baka, Igor Kubik, Jakub Jezierski, Kasia Augustyniak, Katarzyna Bojanowska, Konrad Rószkowski, Krzysztof Bielecki, Maciej Połczyński, Laïc: Type Foundry, Marta Lissowska, Mateusz Machalski, Borys Kosmynka, Anna Wieluńska, MELT, Nina Gregier, Ola Niepsuj, Ola Płocińska, Oliwia Michniewska, Paulina Szuścik, Ovid Works, grupa panGenerator, Patryk Hardziej, Ada Zielińska, Paweł Jońca, Pilar Rojo, Marek Knap, Natalia Cyrankiewicz, Renata Motyka, Ryszard Bienert, studio Super Super, Syfon Studio, studio to/studio, TOFU Studio, UVMW studio i Wunderfabrik.

Przyznane zostały także nagrody specjalne: najlepszą projektantką 2020 roku została Beata Śliwińska „Barrakuz”, najlepszym zespołem projektowym 2020 roku – studio Bękarty, projekt 2020 roku to „Archiwum Protestów Publicznych” autorstwa Syfon Studio, a specjalną nagrodę Arctic Paper 2020 za najlepszą publikację otrzymało to/studio za serię „Mini” wydawnictwa „Tajfuny”.

Pełna lista wyróżnień, nagród głównych i specjalnych w konkursie Polish Graphic Design Awards 2020 znajdą Państwo na stronie konkursu.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Na koniec września br. zapowiedziano publikację ósmej edycji raportu drupa Global Trends. Pierwsze wyniki z badania przeprowadzonego wiosną tego roku są już dostępne. Można z nich wysnuć optymistyczny wniosek: zaufanie rośnie, a wszystkie regiony i rynki przewidują większe inwestycje w 2023 roku. Wyniki badania (uśrednione) pokazują, że branża na całym świecie jest nieco bardziej pewna przyszłości niż podczas ostatniego badania w 2019 r., przed pandemią. Najsilniejszy jest oczywiście rynek opakowań, ale rynki druku komercyjnego, wydawniczego i przemysłowego również mają się w 2023 r. ożywić. Jednak w poszczególnych regionach jest już mniej optymistycznie. O ile np. Azja i Ameryka Południowa spodziewają się lepszych wyników handlowych w 2023 r., w Europie nastroje są znacznie gorsze ze względu na wojnę w Ukrainie i jej konsekwencje.

Zakład Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej zaprasza na studia podyplomowe „Inżynieria produkcji w poligrafii”. Celem studiów podyplomowych jest uzupełnienie wiedzy oraz podniesienie kwalifikacji pracowników wydawnictw i zakładów poligraficznych. Słuchacze poznają zagadnienia związane z większością etapów technologicznych towarzyszących produkcji poligraficznej – poczynając od komputerowego przygotowania materiału wydawniczego, a kończąc na etapach introligatorskich i procesach logistycznych.

Gallus wprowadza na rynek swoją pierwszą w pełni cyfrową maszynę do druku etykiet – Gallus One. Jak przekonuje producent, usuwa ona barierę całkowitego kosztu posiadania (TCO) w cyfrowej produkcji etykiet z roli na rolę, oferując najwyższy poziom automatyzacji i wykorzystując technologie oparte o rozwiązania chmurowe. Dzięki temu umożliwia drukarniom i właścicielom marek dostęp do opłacalnej i zrównoważej produkcji cyfrowej wysokiej jakości etykiet. Gallus One może dzięki temu zrewolucjonizować branżę.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.