Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / drupa news / Inkjetowy zawrót głowy, czyli wielki format Agfa Graphics na targach drupa

Inkjetowy zawrót głowy, czyli wielki format Agfa Graphics na targach drupa

Znaczącą część stoiska Agfa Graphics na tegorocznych targach drupa zajęły rozwiązania bazujące na inkjetowej technologii UV, znajdujące zastosowanie zarówno w typowej produkcji przemysłowej, jak też w branży systemów oznaczeń czy displejów. Prawdziwym hitem targów okazał się hybrydowy system :M-Press Leopard, wyposażony w nową opcję automatyzacji pracy. Na stoisku nie zabrakło też wybranych urządzeń reprezentujących dwie rodziny ploterów Agfa Graphics – superwielkoformatowych :Jeti oraz :Anapurna, oferowanych w szerokości od 1,6 do 2,5 m. Obecni w Düsseldorfie przedstawiciele Agfa Graphics sp. z o.o. sfinalizowali podczas targów kolejne kontrakty na dostawę tych urządzeń do polskich klientów.

Jak wynika z wypowiedzi odwiedzających stoisko Agfa Graphics gości, największym zainteresowaniem cieszyły się zarówno urządzenia klasy entry level z serii :Anapurna, jak i maszyna :M-Press Leopard. :M-Press to największe i najbardziej wydajne rozwiązanie belgijskiej firmy w zakresie drukowania cyfrowego. Mówi Stefan Piotrowski, koordynujący wprowadzanie systemu :M-Press Leopard na nasz rynek: „Pokazy tej maszyny, organizowane kilka razy dziennie, za każdym razem przyciągały na nasze stoisko prawdziwe tłumy. Trzeba przyznać, że robi ona ogromne wrażenie, nie tylko za sprawą gabarytów, ale też możliwości. Jest to najbardziej wydajny system drukowania cyfrowego w naszej ofercie, zdobywający coraz większą popularność. Dość powiedzieć, że podczas targów Agfa Graphics podpisywała średnio jeden kontrakt dziennie na dostawę nowej maszyny :M-Press”.
Uhonorowana w czasie wystawy prestiżową nagrodę EDP Award (w kategorii „wielkoformatowych systemów drukujących”) maszyna została zaprojektowana wspólnie przez firmy Agfa Graphics i Thieme. Oferuje wysoką prędkość charakterystyczną dla offsetu czy sitodruku oraz jakość pozwalającą na zadrukowywanie różnych podłoży (sztywnych i giętkich) o maksymalnym formacie 1,6×3,3 m oraz grubości do 5 cm. Na stoisku prezentowana była wersja tego urządzenia o nieco mniejszym formacie (1,6×2,6 m), wyposażona w półautomatyczny system podawania i odbierania arkuszy. Pokazy uwzględniały drukowanie na różnych podłożach, także z wykorzystaniem personalizacji, którą zapewnia moduł :Apogee Vibe wchodzący w skład sterującego maszyną systemu :Apogee.
Spośród prezentowanych na targach ploterów z serii :Jeti na szczególną uwagę zasługują dwa modele urządzenia :Titan 3020. Prezentowano je w dwóch konfiguracjach, dostosowanych do różnych zastosowań końcowych. Urządzenie w wersji 36-głowicowej drukowało w trybie CMYK z dodatkową bielą (jako kolorem podkładowym lub kryjącym). W wersji 48-głowicowej maszynę wyposażono w osiem zestawów głowic na każdy kolor, drukujących w trybie 6-kolorowym CMYKLcLm. W obu przypadkach maksymalny obszar zadruku wynosi 3,15×2,02 m, zaś prędkość urządzenia pozostaje niezmienna niezależnie od rodzaju zadrukowywanego podłoża. Co ciekawe, ploter ten może rozpocząć proces drukowania zarówno od tyłu jak i od przodu.
Podczas targów Agfa Graphics sfinalizowała sprzedaż kolejnych urządzeń :Jeti Titan 3020 na rynek polski. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też dwa pozostałe, prezentowane na targach systemy z rodziny :Jeti – modele :Jeti 1224 HDC FTR do podłoży giętkich oraz :Jeti 3324 AquaJet Pro przeznaczony do zadrukowywania tkanin.
Ze stale wzbogacanej rodziny :Anapurna firma Agfa Graphics zaprezentowana dwa modele, z których jeden stał się prawdziwym przebojem rynkowym, jak również targowym. Mowa o ploterze :Anapurna M2050, wszechstronnym systemie zadrukowującym z prędkością do 53 m2/h media sztywne (w trybie płaskim) do formatu 2×3 m i grubości 45 mm, bądź giętkie (w trybie „z roli na rolę”) o maksymalnej szerokości 2,05 m. Urządzenie drukuje w sześciu kolorach z dodatkową bielą kryjącą/podkładową, znajdując zastosowanie w wielu obszarach rynkowych.
Z kolei model :Anapurna M2540 FB to płaski ploter drukujący z fotograficzną jakością i prędkością, sięgającą 45 m2/h sztywne podłoża w maksymalnym formacie 2,54×1,54 m. To urządzenie również oferuje druk w sześciu kolorach z zastosowaniem dodatkowej bieli.
„Maszyny :Anapurna sukcesywnie zdobywają coraz większe udziały w polskim rynku druków wielkoformatowych – mówi Maciej Baur, Product Manager w firmie Agfa Graphics. – Targi drupa 2012 przyniosły kolejne kontrakty na ich dostawę. Rozpoczęliśmy też następne rozmowy i projekty. Co ciekawe, w wielu przypadkach dotyczą one firm typowo prepressowych, które – po obejrzeniu sprzętu na naszym stoisku – zainteresowały się rozszerzeniem swoich usług właśnie o drukowanie wielkoformatowe”.
Poza sprzętem, Agfa Graphics promowała na targach drupa 2012 nowej generacji atramenty UV, dedykowane dla urządzeń z serii :Anapurna i :Jeti oraz stworzony przez Agfa Materials papier syntetyczny Synaps, przeznaczony do zastosowań wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
Praktyczne możliwości wielkoformatowych urządzeń Agfa Graphics, poza samymi pokazami, zaprezentowano w postaci specjalnej ekspozycji różnych produktów i zastosowań końcowych. Wykorzystano tu różnorodne podłoża giętkie i sztywne, standardowe i nietypowe, dedykowane dla firm i klientów indywidualnych.
Mówi Michał Śliz, dyrektor generalny Agfa Graphics sp. z o.o.: „Z edycji na edycję rozwiązania z zakresu wielkoformatowego drukowania cyfrowego zajmują coraz większą część stoiska Agfa Graphics. Najlepszym przykładem były tegoroczne targi, których gwiazdą była maszyna :M-Press Leopard. Rosnące zainteresowanie systemami Agfa Graphics bazującymi na technologii UV, ze strony firm poligraficznych, reklamowych czy też producentów oznaczeń, bardzo nas cieszy. Stanowi bowiem potwierdzenie, że dwutorowy kierunek naszego rozwoju, bazujący na zaawansowanych systemach prepress i rozwiązaniach z zakresu przemysłowego drukowania atramentowego, jest słuszny. Jesteśmy przekonani, że targi drupa 2012 wpłyną na jeszcze większe zainteresowanie naszą ofertą wśród klientów z Polski i że wkrótce możemy spodziewać się w naszym kraju kolejnych instalacji systemów :Jeti i :Anapurna”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.