Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Konkursy, promocje, okazje / Zwycięzcy konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch

Zwycięzcy konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch

„Niewidzialny człowiek”, autor: Wojciech Mazur. Zdobywca 1. miejsca w konkursie

Drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta 21 grudnia 2020 r. ogłosiły wyniki konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród stu nadesłanych projektów wybrano osiem – trzy prace nagrodzono, kolejnych pięć otrzymało równorzędne wyróżnienia. Ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. zł.

Konkurs skierowany jest do grafików – osób zarówno profesjonalnie zajmujących się projektowaniem graficznym, jak i amatorów. Jego celem jest promocja nowoczesnego projektowania okładek, a także rozpropagowanie nowych możliwości w zakresie cyfrowych uszlachetnień w drukarni Totem – czyli technologii 3D Touch, z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D oferowanego przez Konica Minolta.

Na konkurs nadesłano aż 100 zgłoszeń. Wiele projektów zaskoczyło dojrzałością graficzną i odwagą w zastosowaniu cyfrowych uszlachetnień. Wg profesora Lecha Majewskiego, jednego z jurorów Konkursu „wybór prac nagrodzonych i wyróżnionych nie był łatwy – zdecydowana większość projektów prezentowała wysoki poziom, zarówno pod względem wartości graficznych, jak i umiejętności zastosowania konkretnych technologii uszlachetnień. Prace cechowała spójność koncepcji graficznych z zastosowanymi uszlachetnieniami, które nie tylko wzbogacały projekt, ale też często stały się jego głównym elementem. Lakierowanie 2D i 3D, różnego typu i koloru folie stworzyły nową, niespotykaną dotąd jakość i wymiar obrazu, wpływając na estetykę i artyzm projektów graficznych”.

Jury w składzie: cytowany wyżej prof. Lech Majewski – kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Andrzej Palacz – właściciel wydawnictwa Inicjał oraz redaktor naczelny magazynu i portalu Wydawca.com.pl, prof. Georgij Petriaszwili – kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej, Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl, Mateusz Woźniak – dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, wyłoniło trzy najlepsze prace i przyznało pięć równorzędnych wyróżnień.

Nagroda główna w wysokości 5 tys. zł przyznana została Wojciechowi Mazurowi za pracę „Niewidzialny człowiek”. Jury doceniło niezwykłą prostotę rozwiązań graficznych, oszczędność użytych środków artystycznych i technicznych – przy jednoczesnym uzyskaniu nieprzeciętnej siły przekazu, niemożliwej do osiągnięcia bez technologii 3D Touch.

2. miejsce w konkursie i nagrodę w wysokości 3 tys. zł otrzymała Paulina Bień, autorka projektu pn. „Wojna światów” za inteligentne wykorzystanie innowacyjnych technologii uszlachetnień i intrygującą graficzność przekazu:

 

Praca pn. „Totem” zajęła 3. miejsce, zaś jej autor, Maciej Kowalski otrzymał 2 tys. zł. W uzasadnieniu wyboru pracy jury podkreśliło twórcze połączenie różnych technik uszlachetnień druku i wysoką kreatywność w zastosowaniu dostępnych środków technologicznych.

Wyróżnienia po 1 tys. zł otrzymali:

- Agnieszka Ciesielska za pracę “Królowa śniegu”:

- Jakub Kołodziejak za projekt “Ubik”:

- Małgorzata Dudziak za „Krnąbrny księżyc”:

- Antonina Janus-Szybist za „Ferdydurke”:

- Ewa Olejnik-Rakowska za „Blues kojota”:

Wszystkie wyróżnione prace cechuje imponująca kreatywność i harmonia warstwy graficznej z zastosowanymi uszlachetnieniami, które w twórczy sposób nie tylko wspierają przekaz graficzny, ale nadają nowe znaczenia komunikowanym treściom.

Mateusz Woźniak, Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, podkreśla, że konkurs „łączy w sobie kompetencje warsztatu artystycznego i technologicznego. Z perspektywy dostawcy urządzenia MGI JetVarnish 3D zawsze najważniejsza jest technologia. W tym przypadku dostarcza ona nie tylko nowych rodzajów uszlachetnień, ale wpływa także na percepcję produktu, jakim jest książka, dając odbiorcy nowe doznania. Tym samym konkurs pokazuje ogromny, niewykorzystany dotąd potencjał, a mianowicie tworzenie różnego rodzaju tekstur potęgujących doznania sensoryczne. Wierzę, że stworzy to nowy standard projektowania okładek i da ogromną szansę w wymiarze biznesowym, artystycznym, marketingowym wszystkim uczestnikom rynku książki”.

Organizatorzy już dziś zapowiadają kontynuację konkursu. „Zainteresowanie konkursem, jego dobre przyjęcie, niezwykle wysoki poziom prac spowodowały, że planujemy drugą edycję – mówi Michał Rejnowski, prezes Totemu. – Wydaje się, że jest to doskonały sposób nie tylko na promocję i propagowanie technologii 3D Touch, ale także na wsparcie młodych, zdolnych projektantów zajmujących się tworzeniem okładek książek. Ponadto nasz konkurs okazał się efektywnym działaniem edukacyjnym – przygotowanie plików do druku nie dla wszystkich jest łatwe i oczywiste, otrzymaliśmy wiele zapytań, szczególnie związanych z cyfrowymi uszlachetnieniami. Mamy poczucie, że formuła konkursu to doskonały sposób na propagowanie innowacyjnych technologii dostępnych w nowoczesnej poligrafii. Nasz konkurs osiągnął wszystkie cele, które przed nim stawialiśmy. Przede wszystkim zyskała jednak książka – z technologią 3D Touch jej okładka uzyskuje nowe walory – na poziomie estetycznym, artystycznym, sensorycznym, skutecznie podnosząc jej atrakcyjność wizualną i wyróżniając na księgarskiej półce”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Podczas zbliżających się targów Festiwal Marketingu (Warszawa, Hala Expo XXI, 14–15 września 2022 r.) firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje bogaty wybór maszyn ze swojego portfolio. Promowane rozwiązania są przeznaczone do różnorodnych zastosowań – m.in. do zadruku tkanin w technologii DTF, grafik wielkoformatowych, gadżetów. Co jeszcze zobaczymy na stoisku Atrium?

Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej (FEFCO) ogłosiła, że nowy ślad CO2 dla tektury falistej wynosi 491 kg CO2e/t, wykazując znaczną poprawę w porównaniu z 531 kg CO2e/t w ocenie z roku 2018. Wynik ten odzwierciedla ciągłe wysiłki podejmowane przez europejską branżę tektury falistej i dostawców papieru w celu zmniejszenia ich wpływu na środowisko.

Grafmasz wprowadził do oferty kolejny model plotera tnącego marki Sinajet – 0912 MT. To zautomatyzowane urządzenie wyposażone w multigłowicę z różnymi narzędziami tnącymi oraz trzema narzędziami bigującymi z serwomechanizmem obsługuje arkusze o wymiarach 1220 × 900 mm i grubości nawet do 20 mm.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.