Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Konkursy, promocje, okazje / Konkurs #LABELicious – edycje 2020/2021 oraz 2022

Konkurs #LABELicious – edycje 2020/2021 oraz 2022

Praca konkursowa Sabriny Bento

Europejskie stowarzyszenie producentów etykiet FINAT ogłosiło zwycięzców 2. edycji konkursu #LABELicious, rozpoczętej w 2019 r. Zwycięzcami rywalizacji, której finał odbył się z opóźnieniem z powodu pandemii, zostali Sabrina Bento z Portugalii i Bjarne Castelein z Belgii. Ogłoszenie nagród bezpośrednio poprzedziło rozpoczęcie kolejnej edycji konkursu, której punktem kulminacyjnym będzie ceremonia wręczenia nagród zaplanowana podczas targów Labelexpo Europe pod koniec kwietnia 2022 r.

Celem konkursu jest zaprezentowanie branży etykiet jako istotnego czynnika sukcesu marek, a przede wszystkim przekonanie młodych talentów, że praca w niej jest atrakcyjna. Inicjatywa ta powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wszystkich firm w europejskim przemyśle etykiet na talenty nowej generacji w zakresie projektowania, inżynierii i rozwoju produktu. Konkurs jest skierowany do studentów i młodych profesjonalistów posiadających zarówno tradycyjne umiejętności graficzne, jak i nowe umiejętności cyfrowe.

Choć przebieg edycji 2020/2021 został zakłócony przez zawirowania związane z COVID-19, jednak do konkursu stanęło wielu entuzjastycznie nastawionych uczniów, wspieranych przez zaangażowanych nauczycieli. W sumie za pośrednictwem portalu #LABELicious nadesłano 118 prac. Tematem rywalizacji było zaprojektowanie etykiet i opakowań dla wprowadzanej na rynek fikcyjnej marki konsumenckiej o nazwie Genergise („należącej” do również fikcyjnej firmy Humandate). Zadaniem było zwrócenie uwagi na takie cechy promowanych produktów spożywczych i pielęgnacyjnych jak ich pozytywny wpływ na dobre samopoczucie wysportowanych, aktywnych i odpowiedzialnych starszych konsumentów.

Zwycięzcami zostali Sabrina Bento z Portugalii i Bjarne Castelein z Belgii. Jak podkreśliło jury, praca Sabriny zawiera kompletne i szczegółowe odzwierciedlenie tożsamości marki, a sam projekt marki Genergise może służyć za solidną podstawę do szerokiego zastosowania w zakresie materiałów, form opakowań i rozszerzeń linii produktów. Szeroki wybór przykładów, które stworzyła Sabrina, łączy spójność i różnorodność z silnym naciskiem na zrównoważone elementy opakowań. Zgłoszenie Bjarne’a wyróżnia się czystymi właściwościami projektowymi – zawiera zarówno siłę prostoty, energię, jak i ciekawe, „młode” i nowoczesne podejście do starszego odbiorcy. Jak podkreślono, siłą projektu jest „mądra gra” składowych marki oraz wykorzystanie minimum elementów, aby stworzyć maksimum oznakowanej tożsamości.

Praca konkursowa Bjarne’a Casteleina

FINAT ogłosił jednocześnie kolejną ogólnoeuropejską edycję konkursu #LABELicious, którego zwycięzcy zostaną ogłoszeni 28 kwietnia 2022 r. podczas ceremonii finałowej w trakcie targów Labelexpo Europe w Brukseli. Prace można nadsyłać do 30 marca 2022 r.

Więcej informacji o konkursie i rejestracji na stronie www.labelicious.eu.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Na koniec września br. zapowiedziano publikację ósmej edycji raportu drupa Global Trends. Pierwsze wyniki z badania przeprowadzonego wiosną tego roku są już dostępne. Można z nich wysnuć optymistyczny wniosek: zaufanie rośnie, a wszystkie regiony i rynki przewidują większe inwestycje w 2023 roku. Wyniki badania (uśrednione) pokazują, że branża na całym świecie jest nieco bardziej pewna przyszłości niż podczas ostatniego badania w 2019 r., przed pandemią. Najsilniejszy jest oczywiście rynek opakowań, ale rynki druku komercyjnego, wydawniczego i przemysłowego również mają się w 2023 r. ożywić. Jednak w poszczególnych regionach jest już mniej optymistycznie. O ile np. Azja i Ameryka Południowa spodziewają się lepszych wyników handlowych w 2023 r., w Europie nastroje są znacznie gorsze ze względu na wojnę w Ukrainie i jej konsekwencje.

Zakład Technologii Poligraficznych Politechniki Warszawskiej zaprasza na studia podyplomowe „Inżynieria produkcji w poligrafii”. Celem studiów podyplomowych jest uzupełnienie wiedzy oraz podniesienie kwalifikacji pracowników wydawnictw i zakładów poligraficznych. Słuchacze poznają zagadnienia związane z większością etapów technologicznych towarzyszących produkcji poligraficznej – poczynając od komputerowego przygotowania materiału wydawniczego, a kończąc na etapach introligatorskich i procesach logistycznych.

Gallus wprowadza na rynek swoją pierwszą w pełni cyfrową maszynę do druku etykiet – Gallus One. Jak przekonuje producent, usuwa ona barierę całkowitego kosztu posiadania (TCO) w cyfrowej produkcji etykiet z roli na rolę, oferując najwyższy poziom automatyzacji i wykorzystując technologie oparte o rozwiązania chmurowe. Dzięki temu umożliwia drukarniom i właścicielom marek dostęp do opłacalnej i zrównoważej produkcji cyfrowej wysokiej jakości etykiet. Gallus One może dzięki temu zrewolucjonizować branżę.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.